Shafaq News / Iraqi Prime Minister Mohammed Shia Al-Sudani emphasized the historical significance of the Christian component in the construction and fortification of the Iraqi state.
 

Un Patto in chiaroscuro

Da un lato, c’è la politica, quella di alto livello, quella europea che ieri, a Strasburgo, ha approvato il Patto per la migrazione e l’asilo. Un accordo frutto di dibattiti decennali e compromessi, pensato per rendere sicure le frontiere esterne dell’Ue e per gestire — ha detto il presidente dell’Eurocamera, Roberta Metsola — la questione migratoria «con equilibrio e solidarietà». 
 
Mosul, Iraq, Apr 14, 2024 / 06:00 am
The plight of Mosul’s Christian community has largely gone unnoticed for two decades. Since the city fell under the control of ISIS (also referred to as ISIL) in 2014, it has been a staging ground for bombings of churches. Armed groups have killed, blackmailed, and abducted numerous Christians there — both clergy and laypeople — since 2003.
 
At the conclusion of Sunday's Regina Coeli, Pope Francis makes a heartfelt appeal to halt the spiral of violence in the Middle East and for all nations to favour negotation and peace efforts, while assisting those suffering in Gaza.
 
Il Pontefice ricorda come il Risorto sia l'unico che possa far rotolare il masso della guerra e delle crisi umanitarie dal cammino dell'umanità e aprirla al cammino della vita. Francesco prega per le vittime e per i bambini in Israele, Palestina e Ucraina chiedendo lo scambio di ostaggi e il cessate-il-fuoco nella Striscia. Un ricordo anche per la Siria, il Libano, Haiti, il popolo Rohingya e i Paesi africani in difficoltà. E sottolinea: "Tanto spesso il dono della vita è disprezzato dall'uomo".